Wednesday, March 30, 2011

Solid Food (epal, banana & oat)






Jam dah nak pukul 12 mlm tapi mata ni susah sangat nak lelap awal. Main2 paksa tido pun x nak tido jugak. Fikir punya fikir elok menulis atau membaca kan.. so, decide untuk mengupdate blog saya yang tak seberapa ni..

Hari ni mencuba buat solid food untuk my lovely son. dah 14 month dah anak saya.. Cepat jer kan masa berlalu.. hehehe.. Semalam pergi pasar buah-buahan. So, sempat la beli buah epal, betik, kurma & honeydew. Atas nasihat doktor banyakkan bagi anak makan buah buahan sebab kaya dgn serat.. peringatan untuk diri sendiri. 

Mudah ajer.. Epal, pisang & Oat saya blendkan. Sebelum tu, rebus la epal & oat sehingga lembut. Then campurkan pisang. Cuba la bagi kat my lovely son.. risau jugak tgk reaksi pertama bila suapkan.. tapi 2nd & 3rd suapan tu semakin lancar dah sehingga la menjilat sudu.. hehehe.. Alhamdulillah dia suka dan habiskan. 

Dulu masa dia turn tu 9 month, cuba bagi dia makan bubur nasik tapi alahai memang dia tak suka. suapkan je dia muntahkan semula.. Last2 saya jugak yang habiskan bubur nasik tu.. hehehe. Saya bagi jer cerelac. Semua jenis saya cuba & dia suka pulak makan.. hehehe.. 

Insya Allah, akan saya cuba teruskan usaha untuk berikan yang terbaik untuk anak saya.. :) Semoga dia membesar dengan sehat dan jadi anak yang soleh.. Amin 
 

No comments: