Wednesday, January 30, 2013

Snow Again and the story

Alhamdulillah, Ahad lepas snow turun dengan lebatnya dibumi Minnesota. Masa tu nak get ready to Toy's R Us di Plymoth. Siap-siap bukak pintu, alamak snow turun dengan galaknya.. Seronok, hati berbunga-bunga.. hehehe..

Hubby dia gelabah sikit sebab tak biasa drive dalam keadaan macam tu.. Cuak kejap.. hehehe.. Masa stay kat California mana ada snow.. hehehe.. Takpa kami tawakal Allah saja.. Seronok jugak pada hari tu.. Sepanjang perjalanan tu putih jer nampak sekeliling.. Maha Suci Allah.

Sampai ker tempat yang dituju, hah my son dah keliru yang amat sangat sampai dia sebut " My goodness" hahaha.. Dia kalut. Semua benda dia nak borong.. Hubby ambik jer bike yang kecik then terus bayar. Saya masa tu lapar sangat dan carik something yang boleh dimakan.. Nampak aiskrim so beli aiskrim makan ler.. tetiba jer dalam kereta, myson makan habis aiskrim.. Kesian pulak tengok dia makan. Dia suka aiskrim. Takpa la..

Lepas tu, kami pergi goodwill. Goodwill ni retail store yang menjual bermacam-macam barang yang didermakan kepada store tersebut.. Saya seperti biasa terus menuju tempat barang dapur, belek-belek mana tau ada yang berkenan.. So, saya jumpa bekas besar untuk menyimpan senduk dan segala macam. Tempat simpan senduk masakan saya dah terlebih muatan.. Saya dapat dengan harga $2.99 jer. Then, saya pergi ke tempat bantal pulak. Ala yang square kecik tu untuk boh dekat futon saya.. hehehe.. Saya dapat yang baru lagi dan ambik dua. Memang nampak baru. Bila saya belek-belek saya dapat tahu that pillow $54.00 from Macy's store.. Mak ai, bertuahnya saya dapat dengan harga $2.99. kedua-dua bantal saya dapat dengan harga yang sama. Memang high quality sangat dan saya seronok.. Syukur rezeki hari tu.. Then, saya jumpa gak corningware dengan harga $1.99 terus saya ambik.. hehehe.. Memang rezeki la hari tu. Ada barang yang lain gak..

Hubby seperti biasa dia sebenarnya yang berhajat nak kesitu untuk beli kerusi for his office.. Alhamdulillah dia dapat gak. Dia borong 3 item dibahagian furniture. Dengan harga $2.99 hehehe.. 3 item dalam $10 macam tu. Dia dapat tv stand and small table yang kaca. Semuanya elok2 lagi.. Seronok la hari tu.. Then my son biasala dia dengan toynya.. Lepas tu hubby cakap nak singgah Kohl's nak beli jacket baru.. Saya ikut jer. Saya tak beli apa pun hanya beli dua seluar untuk myson. Seluar semua dah tak muat dipakai. hehehe. kejap jer kat situ. Saya sementara tunggu hubby bayar siap gi tempat minyak wangi dan siap sembur2 lagi.. hehehe..

Dah siap bayar semua barang, kita gerak nak balik dah.. Dekat luar snow memang turun dengan lebatnya.. Jalan pun jadi licin.

Keesokkan harinya, saya dan anak bermain snow dekat kawasan luar rumah jer.. Dia seronok la dapat keluar. Spend time dalam setengah jam jer macam tu..

Saya nak gi Goodwill lagi In Shaa Allah next week.. hehehe... Bila request hubby senyum jer.. Macam greenlight jer.. hehehe

Enjoy jer gamba kami last weeknyer yer.. :-)




pukul 10 malam but nampak mcm siang


Sekian terima kasih :-)



No comments: