Thursday, June 19, 2014

Nasi Kerabu made from Minneapolis

Wah.. entry pasal makan la pulak kali ni.. Lama dah mengidam nak makan nasi kerabu tapi tak pernah masak. Finally dapat catch seorang student yang memang boleh masak. So bincang punya bincang jadi jugak.. Tapi kena tunggu student yang bernama Maisara ni habis exam dulu baru fix the date.. hehehe.. Nak makan sanggup tunggu..

Ahad lepas dapat la belajar cara-cara how to cook nasik kerabu yang sedap dan puas hati.. Sabtu sebelum ahad tu saya shopping la barang-barang yang diperlukan.. Bila dah sampai Asian grocery saya rupanya tak tau macam mana daun kesum. Semua daun herba saya hidu sampai naik pening kepala.. Lastnya salah jugak. Entah daun apa yang saya beli that day.. Kata kawan saya daun ni herba vietnam untuk masak sup. Hahahaha.. Moral of the story kena google dan save gambar sebelum pergi beli.. Jarang sangat masak guna daun tu.. Maklum la kalau masak asam pedas sarawak mana ada guna daun kesum.. hehehe.. Takpa belajar dari kesilapan.

So, ahad tu kita masak beramai-ramai.. tak la ramai sangat dalam 4 orang macam tu. Dua student dan 2 mak-mak cute.. hahaha.. Memang seronok la hari tu.. Puas hati dapat makan nasi kerabu.. Lepas mengidam nya.. hehehe

Terima kasih yer Maisara, Kak Zie Daim dan Arifah sebab sudi layan karenah mak buyong ni yang nak makan nasi kerabu.. hehehe..








Sedap sangat.. Lepas ni nak jemaah buat kek lapis dan biskut raya.. Kan tak lama lagi nak puasa.. kami maseh beraya diperantauan lagi.. :)

No comments: