Monday, July 2, 2012

::: Alcatraz Island SFO :::

Alcatraz Island terletak di San Francisco California. Info boleh baca sini.. Tak rancang pun nak pergi island ni dan tahu pun ada island ni.. hehehe. Mulanya hubby nak gi fishing. So, kami bangun awal, lepas subuh dah gerak ke Pier 39. Cari mana-mana boat yang nak gi memancing. Tak ramai yang pergi sebab cuaca agak sejuk. Hanya beberapa boat jer yang pergi. Jenjalan area pier ni, tengok ramai orang berbaris so kita gi tanya ada event ker? Rupanya barisan nak membeli tiket untuk ke Alcatraz island. Akhirnya kami join sekali the que. hehehe.. Kebetulan betul kan.

Saya takut sikit naik kapal ni lebih-lebih lagi dalam keadaan cuaca yang sejuk dan berangin. Nama saja anak seorang nelayan, tapi penakut bebenor. hehehe..

Ramai gak la yang pergi. Tempat ni memang sunyi dan sepi. Dah namanya penjara penjenayah yang paling kejam. Kalau dah kena penjra sini, the chances nak melarikan diri memang susah. Sepanjang jenjalan dalam kawasan ni, memang menakutkan, tempat yng suram dan sunyi sepi.  Rasa-rasa macam ada org tengah intai kita bila jenjalan dekat island ni.. ngeh ngeh ngeh. Memang ada kot, berbeza sgt perasaan tu.. hehehe.

Layan gambar jenjaln Alctraz Island yang tak seberapa ni yer ::))



dpt tgk anjing laut. bila jenjalan terdengar bunyi bising. rupanya mereka ni :) 

trademark sfo

sekitar kawasan island. bangunan lama dan sunyi sepi.

tengah carik tempat nak beli minuman dlm kapal

the only me :)

Kami pergi tak lama, kejap jer. Pastu gegas nak balik rumah. Tak tahan sejuk sangat. risau kena bayar parking mahal sebenarnya.. Tak ingat dah berapa kena bayar sejam parking. Sempat gak tu naik train/bas yang menyusur sepanjang pier 39. Sapa nak jenjelan sini boleh tgk info di sini. Summer the best time to go. July 4 is coming.. :)

Sampai rumah jer rest kejap, lepas tu saya jalan sorang gi waterfront yang berdekatan dengan rumah. Kebetulan ada festival food and wine. Saya jenjalan window shopping jer dengan tengok live performance. Berhibur kejap release tension.. hehehe.. Music jazz seronok gak dengar sekali sekali. Dapat tengok couple menari samba lagi.. Memang best.

Sekian terima kasih.

Pstt: byk jer word yg tertinggal and typo sbbnya keyboard rosak da.. NB dah kertu. tunggu masa nak shutdown hehe

No comments: