Monday, July 23, 2012

::: Guest of honour :::

Wah.. beriya jer entri yer.. Alhamdulillah. Masa stay US, ada akak ni namanya Kak Zie. Saya kenal dia melalui 2 org malaysia student University of Minnesota. Ketika mula-mula saya sampai, akak ni tengah bercuti di Terengganu. Lepas jer dia balik terus la kita ni hubung-menghubungi. Kenal melalui call jer ekk.. hehehe..

Akhirnya, suatu hari. Kami dipertemukan jugak. Dia memang ramah. Memang seronok waktu itu. Saya jumpa dia pun ketika berjemaah di Masjid Dar Al-Farouq MN. Sembang sakan tu, sebab dah ada kawan. Tak la rasa dok sebatang kara di negara orangkan.

Kami saling tukar-tukar cerita. Boleh katakan setiap hari call.. hehehe..

Hendak dijadikan cerita, Selepas saya berpindah ke SFO (2008), saya call bagitau saya dah pindah SFO dah.. Akak terkejut sbb setahu dia saya pindah Chicago masa ni.. hehehe.. Tup tup dah SFO. namun dia tak henti doakan saya dan hubby. Alhamdulillah. :-)

Suatu hari akak call bagitau dia nak g SFO. Seronok saya sebab dapat jumpa dia lagi. Mulanya dia cakap nak stay dengan saya. Masa ni saya duduk dekat Avalon Foster City, CA. Saya bagitau hubby akak nak dtg  rumah. Hubby dia ok jer sebab dia tahu saya hanya ada akak zie ni sorang and we are very closed to each other.

Dah sedia nak sambut kedatangan guest of honour ni. Tapi akak tak jadi stay rumah saya. Akak, hubby akak and anak akak stay dekat rumah SIL di Los Gatos. Kira 45 minit perjalanan. Namun Akak tak hampakan saya, dia and family datang ziarah saya and hubby. Saya hanya sediakan mee goreng and ayam goreng jer untuk guest of honour hehehe..

Lepas makan, rehat and sembang2. Kita ajak Akak and hubby gi ranch99, Asian grocery store. So, sempat gak akak zie ni shopping. Kita jalan2 gak dekat pantai. Rumah saya dekat sangat ngan pantai. Tapi masa ni sejuk dah. Jalan kejap pastu balik.

Pertemuan kami hanya sampai sini jer. Akak nak balik rumah SIL dia. Mulalah babak drama sedih bercucuran air mata tak sanggup nak pisah jauh-jauh. :( Lepas salam, mereka pun balik. Rasa sunyi kembali menyelubungi ruang rumah saya yang kecil ini.

Kak zie, setiap tahun dia g SFO sebab ada family gathering.


Gambar kenangan sewaktu Kak Zie datang ziarah saya di Avalon Foster City 2009.


comelkan Hasan, anak kak zie

hasan and me

kami :)

me and kak zie

moving photo ngeh ngeh. @ Rumah saya :-)

Year 2010, selepas 4 bulan saya melahirkan my son, kak Zie call lagi, dia cakap nak datang SFO. Saya sekali lagi seronok tak terhingga. Kali ni kak Zie stay with me 8 hari kalau tak silap.. Seronok. walaupun saya tengah recover lepas gall bladder remover, saya tak rasa sakit sebab adanya kak Zie. :-) Siap bawak kak Zie jalan-jalan lagi. Pagi-pagi saya dah drop hubby ke tempat kerja. Lepas tu boleh la jenjalan. kami tak gi mana pun, just jenjalan ke Target, Trader joe, library, and park.

Masa ni musim hujan. So, kebanyakan harinya kami just stay rumah jer. Saya stay dekat Creekside Apartment 3rd Ave San Mateo. Selalu jer pindah rumah kan kan kan hehehe. Lepas lease end, rutin nya saya dan hubby akan cari apartment lain. Sebabnya saya nak yang provided washer-dryer in unit. Senang, tak yah heret bakul baju bila nak do laundry. Tambahan lagi dah tambah sorang dak kecik. hehehe.. 

Beberapa hari lepas tu, hubby kak Zie pulak sampai dr MN. Kesian dia and hubby kena tido ruang tamu. Maklum la satu bilik tidur jer. Bukan selalu dapat guest of honour ni kan. Memang seronok.

Saya bawak mereka lunch dekat satu indian restoran kat San Carlos. Saffron restoran, weekend mereka ada buffet. So apa lagi. Makan dengan banyaknya. Tapi kesian kak Zie tak sehat sangat hari tu. Memang sedap makanan yang disajikan. Saya dan hubby mmg selalu buffet kat restoran ni. 

Gambar sewaktu jenjalan ngan Kak Zie;

hasan

kami

hillsdale mall 


dalam library, children site

hasan jenjalan

Lepas hari kelapan tu, kak Zie and family kena pergi rumah SIL kat Los Gatos. Seperti biasa babak sedih air mata. Sedih sangat bila kak Zie nak balit masa tu. Hubby dia pun turut sedih bila tengok kami nangis2. huhuhu.. Kak Zie SIL datang jemput mereka. :(

Sunyi sepi rumah pada ketika itu, hanya saya dan my son jer dekat rumah. ::((



No comments: