Thursday, July 26, 2012

::: Monterey bay aquarium :::

Kali ni nak kongsi pengalaman jenjalan ke Monterey Bay Aquarium. Masih lagi di San Francisco. Perjalanan yang mengambil masa 2 jam untuk sampai ke tempat yang dituju.

Pergi on weekend, sure ramai orang. Parking susah nak cari dan kena bayar mahal. Dah la tak familiar dengan that area. Main redah jer drive. hehehe. Kami tolak lepas lunch. Tak nak pergi awal sangat sebab nak rest dulu. Lagi pun tak jauh sangat. Alhamdulilah, nasib baik dah beli tiket online, kalau tak mau nya pengsan berbaris lama dan saya memamng tak suka perbarisan sejak dari zaman sekolah lagi. hehehe..

Sesampai jer situ, ramai gilerrrr manusia. Penuh sesak dengan lautan manusia. Toilet nak gi pun kena berbaris panjang.. hehehe. Hubby dia seronok la dpt tengok ikan dan hidupan laut. Memang banyak species ikan dan hidupan laut.

Lenguh jugak la kaki ni berjalan. Ada beberapa level. Ada live show sewaktu memberi ikan makan. Seronok sangat. Siap sorak-sorak lagi yang pergi dalam group. hehehe.










Lepas puas tengok ikan, jelly fish dan macam-macam lagi, kami pun dah penat. Nak balik rumah. Tapi sebelum balik tu, sempat pergi pier tempat org jual ikan. hubby nak beli ikan bawak balik rumah. Tak ada rezeki, ikan dah habis jual pada pemborong. So, balik rumah dengan tangan kosong. saya tak beli apa pun dan takda apa yang menarik buat saya ketika jenjalan ke Monterey Bay Aquarium. 




No comments: